Jak si vydělat peníze jako ředitel, aniž byste vedli jediného člověka?

Jak si vydělat peníze jako ředitel, aniž byste vedli jediného člověka?

Stále častěji lidé ve firmách naráží na to, že nemají kam růst. Léta jsou na stejné pozici a rostou pouze finančně, i když ne tolik, jak by si představovali. Postupem času se v takovém případě nelze vyhnout vyhoření. Je to i váš případ? Představte si, že byste mohli být zcela nezávislým odborníkem. Dělat to, co děláte teď, ale brát mnohonásobně víc. Mít plat ředitele, ale nemít jeho náročnou agendu.

Interim manažer nebo specialista je správná cesta

Víme z vlastní zkušenosti, že můžete mít plat srovnatelný s platem ředitele. Mnoho našich interim manažerů a interim specialistů začínalo v zaměstnání, ale postupem času zjistili, že se nerozvíjí tak, jak by chtěli. Proto začali práci interim manažera u nás v Automotive Interims. Dělají sice náročnou práci, ale dle svých slov, by neměnili. Je cesta interim manažera i pro vás? To můžete hned zjistit.

Co interim manažer dělá?

Jako interim manažer děláte přesně to, na co jste zvyklí ze svého oboru. Obdobnou práci za vyšší peníze. Zavádíte nové postupy ve firmách, například ve výrobě nebo v logistice. Implementujete nové metody řízení a snažíte se docílit potřebných výsledků. Nastavujete strategii, jak milníků docílit. Kromě toho jste ale mimo domov, cestujete a jednáte s dalšími nejvyššími manažery společnosti.

Přečtěte si víc o tom, co dělá interim manažer. Uděláte si základní představu, kdo je interim, pokud to ještě nevíte.  

Další možností je interim specialista

Interim specialista dělá podobnou práci jako interim manažer. Ovšem s tím rozdílem, že nemusí vést žádné další lidi. Je součástí týmu a vykonává svou práci, ve které je skutečným odborníkem. Nezodpovídá tak za celý projekt, ale pouze za jeho přesně vymezenou část. Interim specialista může být zároveň při ruce interim manažerovi a být jeho pravou rukou. Zejména, pokud spolupracují dlouhodobě.

Co mají oba společného?

Interim manažer a interim specialista mají společné především to, že odvádí těžkou práci. Netajíme, že dělat interima, je dřina – ale na rozdíl od zaměstnání se taková dřina vyplatí. Především často nebudete doma, přes týden budete pracovat u zákazníků a na víkendy se vracet domů. Proto je potřeba být jako interim flexibilní.

Do firmy přichází pouze na dobu určitou. Zpravidla jsou to 3 až 6 měsíců. Přestože se to zdá jako krátká doba, je možné během ní zavést celé nové výrobní postupy a životně důležité změny, které firmu udrží v kladných číslech. Krátkodobá spolupráce, to je hlavní rozdíl mezi interimem a zaměstnancem. Díky tomu interim na projektu nevyhoří, a naopak je stále motivovaný věci dotáhnout do úspěšného konce.

Jaký by měl interim manažer být?

Není třeba znovu zmiňovat, že interim musí být především odborník. Musí dokonale rozumět své práci a mít za sebou výsledky. Kromě toho by ovšem měl mít i další vlastnosti, které rozhodně během svého působení ve firmě využije. Interim manažer by měl být zároveň diplomat, kouč osobního rozvoje, motivátor a dobrý manažer, protože bez time managementu a projektového řízení se téměř neobejde.

Zajímají vás všechny vlastnosti, které by měl ideální interim manažer mít? Podívejte se na vlastnosti interim manažera. Pokud je ale všechny nemáte, neznamená to, že se interimem nemůžete stát.

Zaměřený na cíl

Interim zkrátka musí být orientovaný na výsledky. Od nástupu do firmy má jediný cíl, a to objevit nedostatky, navrhnout řešení a společně je vyřešit. Někdy je interim ve firmě na konkrétní úkol, například implementaci nového výrobního procesu. Opět je čistě na interimovi, aby navrhl strategii zavedení tohoto procesu, obhájil ji a dosáhl úspěšné realizace.

Transparentní

Interimové musí dělat transparentní kroky a transparentně komunikovat. Cílem interima není nedostatky skrývat, ale odhalovat je. Měl by sledovat čísla a pomocí čísel a dat transparentně své výsledky nebo jednotlivé kroky komunikovat vedení. Zákazník by měl mít vždy jasno, za co platí a jaké to přináší výsledky.

Motivující

Někdy je velký problém v týmech a třeba i firemní kultuře. Zaměstnanci opravdu často nemají dostatečnou motivaci, jsou vyhořelí a nechtějí například zavádět nové postupy z pohodlnosti. Interim manažer musí takové lidi v týmu motivovat, aby všichni táhli za jeden provaz – ve stejném směru a k cíli.

Organizovaný, ale flexibilní

Protože interim projekty vede, neobejde se bez manažerských dovedností. Těmi hlavními je určitě vedení lidí, time management a projektové řízení. Interim manažer je organizovaný a dodržuje termíny, dokáže si celý projekt správně rozplánovat. Kromě toho je ale flexibilní a dokáže velmi rychle dělat potřebné změny.

Klidně si můžete vzít 2 měsíce volno a cestovat po světě

Jako interim manažer nejste vázání na konkrétní firmu. Stejně tak neřešíte dovolenou. Jednoduše dokončíte projekt a pokud cítíte, že si potřebujete odpočinout, můžete klidně na 2 měsíce odletět k moři nebo cestovat po světě. Nic vás nebude omezovat. Až se vrátíte, zase si vezmete nový projekt a plní energie a elánu se do něj pustíte. Dejte nám o sobě vědět a my vám vysvětlíme, jak snadné je stát se interimem.