7 rozdílů mezi interim manažerem a zaměstnancem
Jako konzultačně-poradenská firma dobře víme, že nejdůležitější ve firmě nejsou stroje, ale především lidé. Jenže hodně záleží na tom, jakými lidmi se obklopujete. Je rozdíl mezi dobře fungující firmou, nebo naopak firmou, kde je vaší hlavní denní agendou řešení problémů. Změna ale nepřijde sama, musíte se o ni zasadit – například naši interim manažeři s sebou přináší nové nápady a pozitivní změny. Podívejte se na 7 hlavních rozdílů mezi interim manažerem a běžným zaměstnancem.
1. Interim si všímá detailů a obrací je k lepšímu
Zatímco zaměstnanci často chodí do práce s takzvanou provozní slepotou, interim manažer přichází nově a všímá si všech detailů. Jednak ví, kam se dívat, ale také nemá klapky na očích jako zaměstnanec, který si už navykl na současný výrobní proces (třebaže neefektivní). Je důležité se alespoň jednou za čas na věci podívat takzvaně zvenčí.
2. Interim je placen za dobře odvedenou práci, za výsledky
Další velký rozdíl mezi zaměstnancem a interimem je v tom, jakým způsobem jsou odměněni za svou práci. Zatímco zaměstnanec dostává pravidelně svou výplatu, interim je odměňován za skutečné výsledky. Hned na začátku si s interim manažerem nastavíte transparentní plán, který začne plnit. Zaměstnanec v tomto tak velkou motivaci zpravidla nemá.
3. Interim rád přijímá výzvy
Určitě si vzpomenete, když jste naposledy ve firmě zaváděli nové věci. Nové technologie, procesní postupy a další. Většina zaměstnanců nepochybně nebyla spokojena, protože nechtějí měnit zavedené pořádky. Zvykli si na stereotyp a cokoli nového je pro ně spíše na obtíž. Kdežto interim má rád nové věci, má rád výzvy a změny k lepšímu, sám je často navrhuje.
4. Interim má mezioborové přesahy
Interim manažer je už ze své podstaty i projektovým manažerem. Aby dokázal dotahovat projekty do úspěšného konce, musí mít i tento přesah při řízení projektů. Zaměstnanec zpravidla takové přesahy nemá, protože se raději zdokonaluje ve své odbornosti. Mezioborových přesahů, které jsou výhodou, je ovšem daleko víc. Dobrý interim manažer je tak trochu i HR specialista.
5. Interim je nákladově efektivní
Interim manažera platíte pouze, když je v práci. Na rozdíl od zaměstnance nedostává náhradu mzdy, když je zrovna nemocný, je státní svátek a podobně. Naopak, interima platíte vždy pouze za práci, kterou skutečně udělá. Nepřináší žádné další náklady. Neplatíte za něho odvody, nedáváte mu příspěvky a podobně. Navíc s ním máte nastavený transparentní systém odměňování.
6. Interim je flexibilní a může být jen na určitou dobu
Zaměstnance na odbornější pozice většinou hledáte poměrně dlouho. O to déle je budete hledat, pokud byste je potřebovali jen na dobu určitou, například po dobu nějakého projektu. Každý zaměstnanec raději upřednostní pracovní poměr na dobu neurčitou. Interim manažer ví, že ve firmě bude pracovat jen omezenou dobu. Jakmile je projekt u konce, jednoduše skončí.
7. Interim za sebou má úspěšné projekty
U zaměstnanců je někdy problém, že z důvodu nedostatku kvalifikovaných lidí na trhu práce, budete muset přijmout juniora. Ovšem i sebešikovnější junior nemůže nahradit seniorního manažera se zkušenostmi. Interim manažer tyto zkušenosti má. Dokonce za sebou má úspěšné projekty, využívá své know-how z mnoha dalších firem.
Najměte si interim manažera ještě dnes
Nenechte si zbytečně utíkat zakázky. Vaše firma tak přichází o velké peníze, které by jinak mohla získat. Čekat na ideálního zaměstnance je zejména v dnešní době problém. Naštěstí s interim manažerem můžete velmi rychle nahradit chybějící kapacity, dotáhnout do úspěšného konce projekty a celkově udělat ve firmě změny k lepšímu. Vyzkoušejte interima, nic za to nedáte.